Tuesday, October 19, 2010


Rindu...rindu...rindu....entah kenapa tetiba rindu menerjah diri..nak menjiwang malas nak pupuk, umur pun dah jejak 44 ,bakal 45 tahun depan...tapi hati ini makin dipujuk,semakin kuat rindu menerjah.Degup hati semakin kencang...seolah nama sedang meniti dibibir seseorang....teringat kata orang...kalau nama kita di sebut sebut dek kerana umpatan orang atau orang menyebut kerana teringatkan kita...kita pun akan terasa....begitulah mutakhir ini...dada berdebar tak tentu rasa...nama bagai diseru sang kekasih...oh angin yang membawa kabar...bisiklah di telinga gerangan siapa yang ada dihatinya sekelumit kerinduan pada ku.....hadirkan dia dalam mimpiku sebagai tamu,.... agar jelas...... dia yang merinduiku dalam diam rupanya....
Oh hati...puas ku pujuk...tak mungkin gerangan itu yang melafaz namaku dibibirnya....Biar selama hari ini...nama itu kusimpan cukup kemas dalam lipatan hati...cinta yang sentiasa berkembang untuknya walau aku telah lama dilipat kemas dalam sejarahnya...keyakinanku dialah orangnya yang merinduiku dalam detik sekarang...walau hatinya pernah ku nodai dengan kelukaan. aku dan dia sama sama terluka....
Tuhan...berilah kekuatan padaku....andai dialah yang sedang merinduiku...kau makbulkan doaku ini untuknya...panjangkan umurnya dan berilah aku kesempatan untuk merasai kembali sekelumit kasih sayangnya walaupun yang tinggal hanyalah sekadar sisa....tuhanku...berikanlah aku kekuatan untuk mengharungi kerinduan yang tak pernah berpenghujung ini....dan aku yakin sedalam ini rinduku pada dia......diapun merinduiku sedalam ini jua....Tuhan,,,hanya kau yang mengetahui apa yang terdetik di dalam hatiku....hanya kau yang tahu betapa aku amat cintakan dia,rindukan dia,,sayangkan dia.....tiada kata yang dapat aku gambarkan tentang rindu yang bersarang dihati ini...segala memori sewaktu aku bersamanya silih berganti dalam ingatan yang tak mungkin terpadam...dialah tempat aku meluah kasih...dialah tempat aku mencurah rindu...bau susuk tubuhnya masih jelas dalam deriabauku....wangi ...yang tak pernah ku hidu dari susuk tubuh lain.....aku ingin menjerit pada dunia...aku rindu....aku rindu... aku rindu padamu BONDAKU.........

No comments:

Post a Comment